Moje osobní desatero práce nutričního terapeuta

aroma….aneb jak hubnout či přibrat v dnešní uspěchané době – můj osobní pohled

Naštěstí pryč jsou ty doby, kdy většina klientů za nutričními terapeuty přicházela s jediným cílem – zhubnout – co nejrychleji – nejlépe včera, nejhůře do týdne.

Těší mě, že drtivá většina mých klientů chápe, že na prvním místě je zdraví. Že s dobrým zdravím NÁSLEDNĚ přichází optimální hmotnost a dobrý pocit. A že je to někdy otázkou měsíců až let, zbavit se problémů, na které jsme si zadělávali třeba třicet let. Je to jak s podnikáním, člověk by se do něj neměl pouštět, jestli si myslí, že úspěch přijde přes noc. Možná znáte tu pravdivou hlášku, že „úspěch přes noc trvá deset let.“ A jelikož každá velká změna je dlouhá cesta, bylo by fajn si tu cestu užít. Nejlepší je, když se vaším cílem stává ne číslo na váze nebo obvod pasu, ale cesta sama. To, že se naučíte zdravě jíst a vařit, užijete si to, jak vám bude postupně velké oblečení, nebude vás najednou trápit nadýmání, bolet stále hlava… Taková cesta stojí za to.

Přichází konec roku a tak bilancuji, co mi ten letošní rok dal a kam jsem se posunula. Přišlo ke mně pár informací, které opět zapadly jak dílky puzzle přesně do sebe. Je až neuvěřitelné, jak se začnou věci dít, když se člověk začne zajímat a konat to, čemu věří. Nabízím vám nyní desatero – čemu já věřím v rámci nutričního poradenství.

Co jsem letos zjistila nebo si ještě více potvrdila

  1. Různé odnože paleo stravování jsou podle mě nejblíže tomu, čemu bychom mohli říkat ZDRAVÁ VÝŽIVA – proto jsme s kolegyní Julií založily PALEO SPIRIT, kliniku výživy a zdraví.
  2. Zdravá výživa je docela jednoduchá záležitost, jíte hodně zeleniny různých druhů i barev, maso zdravých zvířat, zdravý tuk – třeba kokosový, vajíčka z volných chovů, ovoce, ořechy…. ALE… celé to může mít jeden háček, a to:
  3. Tím háčkem je možná intolerance na některou z potravin. Mnoho lidí trpí nesnášenlivostí na určité složky potravy (často obiloviny, mléko, kvasnice, luštěniny ale často i vejce, různé druhy ořechů, dokonce může být intolerance i na určitý druh masa…) – proto klientům, kteří baží po zdravém jídelníčku na míru, doporučujeme tento test absolvovat. Naše bilance u otestovaných klientů za poslední dva měsíce je cca 1:20 – pouze jediné klientce z dvaceti nevyšla žádná nesnášenlivost. Stojí to tedy za zvážení.
  4. Většina nemocí a zdravotních obtíží výrazně souvisí s psychikou – proto chystáme zahrnout do našeho poradenství i pomoc odborníků na psychologii a psychosomatiku. Každopádně, krok číslo jedna k duševnímu zdraví je… být sám sebou, co nejčastěji, nelépe vždy.
  5. Hormonální rovnováha ve vašem těle hraje zásadní roli při snaze upravit hmotnost. Hormonální rovnováha je důležitá pro vaše zdraví. Je mnoho faktorů, které do této rovnováhy zasahují – spánek, stres, co jíte a kdy to jíte…. ano, úprava životního stylu není jen klišé, ale jedna z podmínek dobrého zdraví (i hubnutí).
  6. Z toho všeho vyplývá vysoká míra individuality při řešení jídelníčků.
  7. Se změnou jídelníčku (a dalších návyků) je lepší začít postupně – krok za krokem. Urputná snaha o rychlou změnu nekončí většinou dobře. Zkušenost. Vše má svůj čas.
  8. Je důležité vědět, co a PROČ děláte, protože změna stravy a životního stylu je na pořád (s určitými odchylkami během života) – nebudete se vracet a věřte, že se ani nebudete chtít vracet, jakmile se začnete cítit lépe! Souvisí to s předchozím bodem – snažte se skloubit teorii s  praxí – jedno bez druhého vám dlouho fungovat nebude.
  9. Na druhou stranu – nemá smysl snažit se o naprostou dokonalost – budete se jen stresovat a to není dobrá cesta (viz bod 5 a 6), raději si nastavte svoji cestu tak, aby jste se na ní cítili dobře.
  10. Být na sebe trochu tvrdý JE SPRÁVNÉ. Je fajn poslouchat své tělo, rozmazlovat se a cítit se dobře, ale jsou určité hranice – naším cílem je v podstatě objevit tyto hranice a najít balanc mezi užíváním si života a zdravím – tedy: užívat si život ve zdraví!

Přeji všem klidný advent.

P.S. Začaly jsme nabízet dárkové poukazy na veškeré naše služby. Jako bonus ke každému poukazu dostanete až do Vánoc knížku – bestseller Jídlo na prvním místě nebo novou paleo-kuchařku Dobře živeni. Obě jsou perfektní!

P.S.2: Kdo chce zkusit vánoční cukroví „trochu jinak“ a zdravěji – mrkněte na náš článek tady, koncem listopadu jsme pro vás spolu s Julií vytvořily, nafotily a samozřejmě ochutnaly několik druhů zdravého cukroví.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *