Mocná síla prevence – mamograf vs. změna životního stylu

MammographyMáme tendenci svalovat všechno na geny. Především nemoci. Obezitu, ale třeba i rakovinu.

Místo, abychom se snažili přirozeným způsobem vyhnout, čemu se vyhnout dá, jen si postěžujeme na nedostatek času, vůle, špatnou konstelaci hvězd. Ale často ani nevíme, jak a čemu se vyhnout.

Vyplatí se být více zvídavý, protože z přední linie se na nás hrnou informace, které nás udržují v nevědomosti celé pravdy. Kolik lidí dnes ví, že mamografické vyšetření (ionizující záření) zvyšuje riziko vzniku rakoviny prsu?

Naprosté většině nemocí (včetně obezity) se dá předcházet

Životní styl hraje mnohem větší roli, než genová výbava. My totiž můžeme do velké míry ovlivňovat expresi genů – tedy to, jak se projeví. Bohužel, toto je v moderní medicíně téměř ignorováno. Důvodem jsou obrovské zisky těch, kteří tahají za provázky a ovlivňují myšlení masy lidí. Za posledních několik let se to dostalo tak daleko, že dnes není lepší rady, než vzít své zdraví do vlastních rukou a to téměř kompletně. Byli jsme naučeni věřit systému, tento systém nám ale nyní vtlouká do hlavy naprostá šílenství, která jsou brána za normu.

Testování (viz např. mamograf) NENÍ PREVENCE, ale diagnostický nástroj! Některé diagnostické metody více škodí, než prospívají.

Proč se vyplatí bio-kosmetika a potraviny z ekologického zemědělství?

Hnací silou vzniku většiny chronických onemocnění je používání natolik „normálních“ věcí, jako jsou běžné produkty osobní péče, běžné potraviny nebo produkty chemického průmyslu. Většinu lidí nenapadne, že je něco špatně, než přijdou první příznaky nějakých zdravotních problémů. V tu chvíli přispěchá farmaceutický průmysl a nabídne „řešení“ v podobě léků. Případně vás nejdříve vyděsí, co všechno vám hrozí a následně podá „pomocnou ruku“ v podobě plošného screeningu či „dobrovolného“ očkování.

Jak si můžeme pomoct sami?

Nejlepší prevence (nejen) rakoviny prsu podle Dr. Mercoly:

  1. Vyhněte se cukru, hlavně FRUKTÓZE – cukr podporuje vznik rakoviny. Fruktóza páchá nejvíce škody, je-li přijímána v tak velkém množství, které je dnes běžné. Nejhorší jsou sladké nápoje.
  2. Zajistěte si dostatečné množství vitamínu D – tento vitamín ovlivňuje doslova všechny buňky v našem těle. Je jedním z nejlepších přírodních antikarcinogenů. „Déčko“ získáte ze slunečního záření (ideální) a živočišných potravin. Pamatujte ale i na synergický vitamín K2 (je nutné ho navýšit vždy, kdy berete suplement vit. D)! Vitamín K2 je vytvářen ve zdravém(!) střevním prostředí bakteriemi, dále ho najdeme ve fermentovaných produktech (kysané zelí) a v živočišných produktech od zvířat krmených travou (z konvenčního chovu bohužel ne).
  3. Přijímejte dostatek přírodního vitamínu A – žloutek bio-vajec, bio-máslo, syrové mléko, bio hovězí a bio kuřecí játra.
  4. Negrilujte maso na přímém ohni, nejezte připálené maso! Stejně tak smažené pokrmy obsahující škroby (např. klasický trojobal) jsou zdrojem karcinogenního akrylamidu a dalších toxinů.
  5. Vyhněte se nefermentované sóje – obsahuje rostlinné estrogeny, můžou způsobovat mutaci genů. Fermentovaná sója (tempeh, miso pasta, pravá sojová omáčka Tamari, natto) je naopak velice vhodná.
  6. Zlepšete citlivost vašich inzulínových receptorů – Jak? Vyhněte se cukru a obilí v jídelníčku, a cvičte (hlavně HIIT).
  7. Udržujte si zdravou tělesnou hmotnost – to přijde samo, budete-li jíst správně a cvičit.
  8. Pijte zeleninové šťávy, nejlépe ze zelené bio-zeleniny – vyčerpávající info zde.
  9. Přijímejte mnoho živočišných omega-3 mastných kyselin. Nejlepší je pravděpodobně doplněk obsahující olej z krilu (mořští korýši), stačí 500mg/den – jelikož vstřebatelnost je opravdu vysoká. Nedostatek omega-3 patří mezi zásadní faktory vedoucí k rakovině!
  10. Vyhněte se alkoholu. Nebo ho alespoň hodně omezte např. na skleničku vína denně. Vyhněte se tvrdému alkoholu.
  11. Kojení dítěte do minimálně 6 měsíců pomůže matce proti rakovině prsu. Nehledě na příznivý efekt pro dítě.
  12. Vyhněte se co nejvíce elektromagnetickému poli.
  13. Vyhněte se syntetickým hormonům – hormonální substituční terapii, ale i hormonální antikoncepci.
  14. Vyhněte se BPA, ftalátům a dalším xenoestrogenům (syntetické látky s biologickými účinky napodobujícími estrogeny).
  15. Ujistěte se, že netrpíte nedostatkem jódu

5 komentářů u „Mocná síla prevence – mamograf vs. změna životního stylu

  1. Miška

    Dobrý deň pani Jermářová,
    mám 23 rokov, som úplne zdravá. Dnes mi po preventívnej prehliadke moja gynekologička odporučila sono prsníkov a dala mi rovno papiere, kam sa mám ísť objednať. Vzhľadom k tomu, že som pred niekoľkými dňami čítala tento váš článok, opäť som sa k nemu vrátila a veľmi uvažujem, čo mám spraviť. Či poslúchnuť vyštudovaného lekára alebo svoj vnútorný hlas. Prosím Vás, mohli by ste mi odporučiť nejaké zdroje, z ktrých ste čerpali pri písaní tohto článku? Ďakujem a prajem pekný deň.
    Miška

  2. Pingback: Po čem nejen tloustneme, ale jsme po tom i dementní | Anna Jermářová

  3. Pingback: Po čem nejen tloustneme, ale jsme po tom i dementní - Tělo a duše

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *