Jíst zdravě stojí za to – moje zkušenosti, moje výsledky

jsem dobrá – kopieRáda bych se s vámi podělila o jednu moji zkušenost. Minulý týden jsem se byla zvážit a nechat udělat diagnostiku složení těla – jen tak z čistě výzkumných důvodů. Baví mě totiž jednou za čas sledovat, jak reaguju na současnou stravu, cvičení… beru to jako hru.  A tentokrát jsem byla velice překvapená. Co mě tak překvapilo?

Výsledky byly pro mě šokující, a to pozitivně. Aniž bych to tušila, od té doby, co jsem začala pracovat sama pod svým vedením, zlepšuju jídelníčky nejen klientům, ale nenápadně i sobě. Posledních pár let nejím vůbec špatně, ale až poslední měsíce to má ty správný grády. Řídím se přesně tím, co doporučuju každému klientovi a vůbec si neuvědomuju, že i moje tělesná schránka se mění k lepšímu.

Moje výsledky – místo tuků mám svaly

Tanita leden vs. srpen 2013

Na obrázku vpravo vidíte výsledky dvou měření, první je z ledna tohoto roku a druhé ze srpna. Celou dobu vážím kolem 58-59 kg, ALE… zatímco v lednu jsem měla 12,5 kg tuku (21,2 %), nyní mám 8,3 kg tuku (14,2 %). Jak je to možné? Jednoduše mi přibylo 3,5 kg svalů a ubylo 4,2 kg tuku. A to jsem se cíleně o nic nesnažila! Prostě jdu jen správným směrem. V pohodě, bez nějakého úsilí. Je to opravdu krásný pocit. Vy můžete dokázat úplně to samé.

Poslední dobou slýchám od svých klientů:

  • Cítím se mnohem lépe, sladkosti mi nechybí
  • Nemám své dříve pravidelné depky
  • Jsem plný energie, zbavil jsem se únavy

Chcete na tom být podobně?

Zeštíhlit, zpevnit a přitom se cítit skvěle? Pojďte se do toho pustit – ráda Vám s tím pomohu! Stravou se dá opravdu čarovat. Neříkám, že je to brnkačka, ze začátku to úsilí jistě vyžaduje, ale když se vydáte tou správnou cestou a opravdu chcete něčeho docílit, zase tak těžké to není. Postupně to začne jít tak nějak samo, bez velkého úsilí, přirozeně. Není potřeba dřít hodiny a hodiny v posilovně nebo běhat do úmoru. Já už rok a půl cvičím podobným způsobem: 2x týdně 60 min funkční trénink, plus cca 1x týdně na kolo, brusle, proběhnout se, v zimě běžky… teď v létě jsem venku častěji, ale není u mě výjimkou ani tři dny „nedělat vůbec nic“ 😉 Chci mít život v rovnováze a vím, že jsou i jiné pěkné věci, než jen sport. Je zbytečné být otrokem cvičení, diety, nebo obojího.

Moje cesta k současnému jídelníčku

Důležité je, že jsem vybalancovala svoji stravu tak, jak vyhovuje mému tělu. Patřím mezi proteinové metabolické typy a jím tedy stravu blížící se tzv. „primal“ (podobné paleu). Absolutně nemám pocit, že bych se omezovala, dopřávám si potraviny, které mi chutnají (nebo začaly chutnat). Mám z toho radost. Věřte mi, že ten vnitřní spokojený pocit je ještě důležitější než to, že vypadáte skvěle, i když to spolu dost souvisí.

Zjistila jsem, že už dávno nemám problém procházet kolem „voňavého“ pekařství, nemám problém, když se ostatní cpou pečivem a já ne. Abyste mě špatně nepochopili – i já si dám občas zákusek nebo sladkost. Většinou si připravím něco ve stylu paleo (tedy především bez mouky). Dám si párkrát do měsíce a s láskou i kousek buchty od babičky nebo cheesecake v kavárně. No stress, life is beautiful.

Jak to bylo dříve? Milovala jsem pečivo. Milovala jsem sladkosti. Všechno je jinak od té doby, co vím, že jsem proteinový metabolický typ a to znamená mimo jiné i toto: když nebudeš mít dost živočišných bílkovin a tuku – budeš prahnout po sacharidech a taky tloustnout a mít stále hlad a chutě! Znám to moc dobře, dříve jsem i dojídala po ostatních v restauraci, mezi jídly šilhala hlady a nechápala, jak to ostatní dělají, že nemají hlad nebo chuť na něco dobrého. Teď si dopřávám hlavně ty správné bílkoviny a tuk, doplňuji menším množstvím sacharidů hlavně ze zeleniny a ovoce a jsem spokojená. Dříve bych nikdy neřekla, že mi něco takového bude vyhovovat! To mi věřte.

Co tím vším chci říct?

IMG_3523 – kopieRáda bych vás inspirovala k tomu, abyste se nebáli začít se sebou něco dělat, i když teď třeba máte pocit, že to nezvládnete. Že sladkostí se nedokážete zbavit. Že jste ztracení případi. Nejste! Naše chutě jsou velice dobře vycvičitelné, a když se Vám podaří nastavit základ jídelníčku podle požadavků Vašeho těla, máte vyhráno a ani drobné hříšky vás v budoucnu neohrozí.

Jestli máte chuť se sebou něco dělat – PRÁVĚ TEĎ je ten pravý čas mě kontaktovat – tady. Mám radost z každého Vašeho úspěchu.

5 komentářů u „Jíst zdravě stojí za to – moje zkušenosti, moje výsledky

  1. Michal Kolář

    Pěkný článek, hodně ispirující. Sám na sobě pozoruji, že s pohybovou aktivitou, ať je již jakákoli, ale bez správného jídelníčku se k lepší postavě a lepším výsledkům prostě nedostanu. Díky Aničko za tento článek 🙂

    1. annajermarova Autor příspěvku

      Díky, Michale. U Tebe, jako sportovce „dlouhých tratí“, je výživa hodně důležitá, nejen kvůli výkonům, ale i kvůli zachování dobrého zdraví do budoucna. Ať Ti to šlape! 😉

  2. Michaela

    Ahoj, systém palea nebo „skoro palea“ je mi jasný, ale jak na sobě poznat, jaký jsem metabolický typ? Děkuju za odpověď 🙂

      1. Michaela

        Děkuju moc za odkaz. Pustila jsem se do toho po hlavě bez kompromisu a nechci to zakřiknout, protože jsem na low carb paleo teprve tři dny, ale už teď cítím neskutečnou změnu! Byla jsem totiž přesně typ, jako vy.. sladké sladké sladké a nejlépe furt! 😀
        Dám vědět, co se stane po 30ti dnech, kdy chci dodržovat paleo striktně.

Napsat komentář: annajermarova Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *