10 tipů pro zimu bez nemocí

podzim-zimaZimní období je pro spousty lidí synonymem prokašlaných dní, kapesníků u nosu a blbé nálady. Být zdravý se vyplatí, nejen z hlediska toho, jak se cítíme, ale i z hlediska pracovní produktivity. Jestli jste OSVČ, stejně jako já, priorita zdraví u vás asi také nabývá ještě více na hodnotě. Co si ale budeme povídat, být nemocný není fajn pro nikoho. Pojďme se podívat, jak se dá zapracovat na našem zdraví během podzimu a zimy.

1. Zajistěte si dostatek „déčka“ 

Vitamín D3 je naprosto nezbytný vitamín pro dobrou imunitu (plus dalších mnoho účinků!). Ve dnech, kdy nejste na sluníčku minimálně 15 minut (vystaven je v zimě pouze obličej), užívejte 4000 I.U. vitamínu D3 pomocí doplňku! Ze stravy takové množství nedostaneme. Dostatečná tvorba vitamínu D (nebo jeho příjem) je doslova životně důležitá! Velice doporučuji využívat naprosto fantastických účinků vitamínu D3 (podpora imunity, proti depresím, chrání srdce, protinádorový efekt, zdravé kosti a další!). Vždy, když můžete, dejte přednost pobytu na slunci před podáváním doplňku. 

2. Dbejte na dostatek spánku

Většina z nás potřebuje přibližně 7-8 hodin nočního spánku. Nechoďte dlouhodobě pod hranici 6 hodin! Podepíše se to na vašem zdraví.

3. Snižte příjem obilovin a jednoduchého cukru

Cukr je pro patogeny živnou půdou! 

4. Udržujte zdravé střevní prostředí 

Zdravá střeva = 80% úspěchu (ve smyslu imunity), myslete na to! Jestliže vám totiž nebude fungovat trávení a vstřebávání tak, jak má, potřebené látky vaše tělo nevyužije a vy budete mít tak leda drahou moč a stolici. Nepodceňujte průjmy, zácpy a podobné projevy. Tyto stavy je potřeba řešit! Příznivě působí fermentované potraviny (miso, pickles, jogurt, kefír) a probiotika ve formě doplňku. Vždy, když musíte brát antibiotika, berte ihned probiotika. Vždy doberte předepsaná antibiotika, není nic horšího, než v půlce přestat a pěstovat si tak v těle stádo bakterií rezistentních vůči lékům = tzv. průser do budoucna.

5. Pozor na antibakteriální prostředky 

V domácnosti i na cestách. Jednoduše: nepoužívejte je, nemusíte-li. Zbytečně snižujete přirozenou obranyschopnost organizmu.

6. Další (ne)činnosti

Vypořádávejte se se stresem, co to jde, najděte si čas na odpočinek. Buďte pozitivní. Pravidelně sportujte. Podpořit imunitu můžete pravidelnou návštěvou sauny. Žijte takovým stylem, který působí sám o sobě preventivně a tedy ne-sebedestruktivně (správná strava, pohyb a odpočinek).

7. Další vhodné potraviny a doplňky

Doplňky stravy s velkou antioxidační kapacitou, bio kokosový olej, zelené potraviny (chlorela), houby (Reishi a další) obsahující betaglukany, čaj Matcha, česnek (syrový!)…

8. Co dělat, když už jsem onemocněl/a…

Zůstaňte doma, hodně odpočívejte a spěte, kloktejte slanou vodu, na začátku infekce působí dobře zinek, suplementujte vitamín C (acerola) v množství několika gramů / den po dobu nemoci. Do 38 až 39°C (individuální!) bychom neměli srážet tělesnou teplotu, zvýšená teplota totiž způsobí, že se viry nemohou dále množit. Když teplota stoupne, srážejte ji pouze pod 38°C.

9. Kdy už zajít k panu/paní MUDr.?

Stoupne-li teplota nad 38,9°C, když bolí uši nebo oči, nekontrolovaně kašlete, vykašláváte hleny podivných barev…

Pamatujte: Nejdůležitější obranou proti infekcím je dobře fungující imunitní systém. Pak nemusíte chytit virózu, ani když jste vystaveni nemocným jedincům. Takže?

10. Podporujte svoji imunitu!

3 komentáře u „10 tipů pro zimu bez nemocí

  1. Dagmar Klepáčková

    Milá Aničko Jermářová,
    děkuji vám za inspirativní čtení,zajímavé rady a konkrétní návody.Vaše články čtu celý rok, snažím se dodržovat vaše rady a spoustu svých známých jsem už „nakazila“. Výsledek je zcela bezbolestný úbytek 2 kg a v 51 letech vážím méně než na gymnáziu…Líbí se mi váš nadhled a pochopení pro lidské slabosti, a i když se mi někdy nedaří nezhřešit, vždy se snažím co nejrychleji vrátit k „paleu“.
    Přeji vám krásné Vánoce a hodně úspěchů na poli osvěty i v osobním životě.
    Dagmar Klepáčková

    1. annajermarova Autor příspěvku

      Dáši, gratuluju k výsledkům a moc Vám děkuji za krásná slova. V psaní blogu jsem se vyloženě našla, moc mě to baví, i když udržet kvalitu znamená mnoho hodin práce. Nejdůležitější je, že touto cestou se dostane ‚pravda‘ k mnoha lidem. Nesnažím se o líbivé informace, ale ukázat, jak se věci skutečně mají. Po mnoha letech, co se pohybuju v oboru mám potřebu uvést některé informace na pravou míru a jsem moc ráda, že je u nás několik podobně smýšlejících, např. Pavel a Justýna Mackovi z KB5.cz, Margit Slimáková, Petr Fořt a další kapacity 😉
      Ať se daří v novém roce i Vám a držte správný směr i nadále 😉
      A.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *